۱۹ آبان ۱۳۸۵، ۱۱:۱۳

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده کشور:

آینده ساختمان‌سازی کشور در معرض خطر است

آینده ساختمان‌سازی کشور در معرض خطر است

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده کشور گفت: با روند کنونی فعالیت واحدهای غیرمجاز تولید بتن آماده، آینده ساختمان‌ سازی در کشور به طور جدی به مخاطره خواهد افتاد.

"علی اصغر کیهانی" در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: استفاده از بتن استاندارد در ساختمان‌ها می‌تواند عمر مفید سازه ها را تا یک صد سال افزایش دهد، در حالیکه هم اکنون عمر مفید بناهای کشور به 30 سال هم نمی رسد.

وی افزود: بتن تولید شده در مراکز غیراستاندارد که دارای کیفیت پایین است در صورت استفاده در ساختمانها موجب کوتاه شدن عمر ساختمان و کاهش مقاومت آنها در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله می شود.

کیهانی خاطر نشان کرد: باید قانونی تصویب شود که بر اساس آن، سازندگان سازه‌های ساختمانی موظف به تهیه بتن از مراکز استاندارد شوند تا در امر مقاوم سازی بناها خللی ایجاد نشود. همچنین ضروری است با سازندگان بتن های غیراستاندار برخورد جدی صورت گیرد.

وی گفت: هم اکنون بتن ساختمانی مراحل اخذ گواهینامه استاندارد را طی می کند و از جایگاه مناسبی بین مصالح ساختمانی برخوردار است.

کیهانی یادآور شد: استان تهران یکی از مراکز عمده تولید بتن آماده در کشور است و هم اکنون سالانه بیش از 6 میلیون تن بتن در استان تهران تولید می شود و 40 واحد تولید بتن در سطح استان تهران مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 404041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha